Thursday, April 12, 2012

Pesu-ehtne treening


Maal tekib musta pesu nagu seeni peale vihma. Kallis kannab nö. tööriideid, mis kunagi olid lumivalged. Ma tõesti ei tea, kust sai võetud tema poolt otsus, et valge pusa tööriietusena kasutusele võtta, ent nii see on. Loomulikult ei ole see enam valge. Mäletan hästi, kuidas esmakohtumisel  naabrimehega oli selline natuke kohmetu üllatusmoment , kui nägin tema riietust. Usun, et viisakas lause jäi korraks katki ja ma kokerdasin miskit päikestest ja põõsastest, et end taas koguda.

Nüüd on käes aeg, mil juba ootan üllatuskülalisi, kes õuele astuvad . Küllap vajuvad nendelgi suud korraks lahti nagu kaevuauk ja silmad otsivad riietuselt veel ainukestki kohta, millelt puhast kanganiiti paistaks- mõtetult!

Kalliga koos mässame niimoodi siin ringi. Kevadmood on meil väga maalähedane. Sõna otseses mõttes, mullaga kaunistatud rüüd. Aegajalt naerame teineteise üle , ent siin olles näib täitsa lootusetu see, et riided puhtana püsiksid.

Ma siis küsisin vanaemalt, et kas temal siin kunagi pesumasin ka olnud on. Vastuseks sain jah, mille tulemusena kaevasin saunaruumist välja pesuehtsa pesumasina. No päris ehtne juba selles mõttes, et toote sünnikuuks võiks pakkuda aprill 1983. Seega, me oleme peaaegu ühevanused. Ent mina ütleks talle nõukaaja pesukeerutaja . No mina arenen  ja muutun, ent see masin on vastu pidanud, selles suhtes au talle!

Esmalt olin kindel, et vanaemal numbrid  või hoopisiki masinad sassi läinud, kui ta teatas, et otsi masinalt üles seier ja keera 5-6 peale. See näitab, mitu minutit pesu kestab. Ma siis naljatasin, et ah ah, pesu aeg siis järelikult 50-60 minutit. Küllap need veneinimesed hoidsid nulli pealt kokku.
Nii ma siis lähenesin oma uuele pesumasinale. Pealtnäha igati asjalik abimees. Laadisin paagi sooja vett täis. See tähendab mulle seda, et ma keedan umbes  3 pesuämbrit kuuma vett. No selleks läheb mul natuke alla tunnike aega.  Lisasin pesupulbri ja musta pesu. Keerasin seieri uhkelt kuuele. Olin päris kindel, et saan tükk aega muid toimetusi teha , et naaseda puhta pesu juurde. Ent ei, just nii, nagu vanaema teatas, pesi masin 6 minutit pesu. Esmase pesu käigus taipasin, et liigne hulg riideid takistab pesul ringi käimast. Võtsin siis laadungit ohtralt vähemaks, panin masina uuesti tööle ja vaatasin, kas nüüd keerlevad. Pesumasin hakkas nagu traktor tööle, vesi keerlema ja loomulikult olin ma korraga üleni märg. Suures pabinas viskasin kaane uuesti masinale peale.

Kõige huvitavam osa on see, et seieril on  valik 1-6ni . No millist pesu sa ühe minutiga pesed? Mina keeran seieri kohe uuesti teistkorda kuuele, et masin ikka puhta töö teeks.
Ent nüüd , kui pesukeerutaja on oma töö teinud, tõstan ma kätega pesuveest riided välja.Ent enne tuleb mul kindlasti stepsel seinast välja tõmmata. Nii manitses vanaema mind. Õige ka, kes seda veneaja kraami teab. Palju neil ikka inimesi vaja oli...?

Kogu pesu väänan ma välja ja teen sellele omakorda topeltloputuse. Selleks jaoks olen ma juba vahepeal uued soojaveeämbrid pliidi taga kuumutanud. Kõige selle juures naeran ma omaette ja meenutan, kuidas linnas pesupesemise kõige vaevanõudvam osa oli pesupulbri lisamine.

Ma siis loputan ja väänan kogu pesu kolm korda.  Kuigi on see parajalt raske, kujutlen ma juba, kui ilusad õla ja käelihased see vormib. Täiesti ettepanek  aeroobikatreeneritele- väänamistreening! See on palju lahedam, kui näed kuidas kangast vesi välja voolab, selle asemel et teed kuivalt mingit harjutust 20 korda. Aga kuivalt saan ma harjutust teha küll. Nimelt siis, kui kogu pesu rõõmsalt õues nööri peal on, pean mina pesumasina tühjendama. Kindlasti on selle kiftil masinal ka toru, mille kaudu saab vee välja lasta. Ent meie kalliga kangutasime ja uurisime iga külje pealt, ei miskit. Võib olla oli kunagi selline voolik, mis imes vett. Täna on selleks kopsikukäsi. Nii ma kühveldan paaki veest tühjaks. Esmalt ühe käega 20 korda, siis teise käega. Korraga saan aru, et mingit mõtet pole lugeda, vett on lihtsalt nii palju!


Viimaks on pesu pestud. Olen läbinud pesuehtsa pesutreeningu. Tiigist umbes 10 ämbrit vett tassinud. Umbes 30 liitrit vett väänanud ja korralikult kopsikukäe harjutust teinud.  Venitusepähe lähevad riideriputamised kõrgele nöörile. Ah jaa, spordijoogina käin aegajalt kase juures ja rüüpan värsket kasemahla.

Aga siiski , au tublile pesukeerutajale! Ja au meie emadele ja emade emadele! Tragid naised!

Namaste!


2 comments:

  1. ....ma ei vingu enam kunagi, et ohh jälle pesukast täis :D tubli oled!

    ReplyDelete
    Replies
    1. =) Jaa, siin olles saad aru, kui mugavaks on elu meile linnas tehtud. Aga see on hea, oskad olla rohkem tänulik selliste igapäevaste asjade eest!=)

      Delete