Wednesday, April 11, 2012

Kodused kohukesed



See on väga armas, kuidas heal lapsel tekib kohe hulga nimesid. Nii olen ma erinevaid hellitusnimesid kuulnud kõigi poolt armastatud kohukese kohta. Glasuurike ja  kiisukook on vast minu lemmikud. Ikkagist, miks kiisukook?  Võib-olla selle pärast, et kohuke sisaldab kohupiima ja ei tea mina veel nurrulooma, kes piima ei armasta.


Minu meelest  peaksid kohukesed olema õige rohke kohupiimaga. Ent pettumus oli mul suur, kui üle pika aja seda meelismaiust manustasin. Sõin mis ma sõin, magusaisule see küll kuidagi ei mõjunud. Nii sain idee ise proovida kodus kohukesi valmistada. Ikka sellised õige kohupiimased.

Lugesin ka internetist ja sealt võib leida armsaid viise, kuidas glasuur kohupiima ümber saada. Muu seas tualetpaberi tuutude abil glasuurlaevukesi meisterades. Mina kogu seda protsessi nii keeruliseks ei tahtnud ajada. No kust ma leian selle kannatuse, et hakkan hoobilt wc-paberi tuutusid koguma. Kui mul on idee, siis tahan ma seda otsemaid teostada.
Nii sai tehtud hoopid  ümmargused kohukesed.  Sedasi neid shokolaadi glasuuri rüppe vormida on tegelikult maru lihtne.

Selleks segan ma kokku 400g kohupiima. Mina valisin teralise vaniljega maitsestatud kohupiima.Lisasin juurde 50g taluvõid ja 2spl roosuhkrut. Kogu mass peab tulema pigem tihke, muidu ei püsi segu glasuurimisel koos. Sisse riivisin natuke apelsiinikoort. Panin massi jahedasse tahenema.

Siis sulatasin tumeda shokolaadi kitsepiima ja võiga-seda ikka madalal kuumusel.  Mina tegin vedelat shokolaadi kahes osas. Siis ei ole kiiret glasuurimisega.
Nüüd siis glasuurinipp, mille avastasin tegemise käigus. Võtsin supilusika ja täitsin lusikapõhja shokolaadiga. Seejärel tõstsin teelusikaga kohupiimapalli glasuuripõhjale peale. Edasi niristasin ja mässisin shokolaadi ümber kohupimamassi. Tulemuseks sain sellised vahvad pehmed shokolaadikäkid. Päris ümmargused nad ikkagi ei tulnud. Pigem muna kujulised. Just parjad ampsud.

Minu rõõm oli suur, kui kogu suur pere kiitis heaks koduse varjandi kiisukookidest. Kuna serveerisin neid minu jaoks uskumatult armsates retrohõngulistes jäätisevaagnatel, siis pakkus Mauri välja, et maiuse nimi peaks kindlasti olema Must Puudel.  Seda selle pärast, et selles kohvikus ma neid maiustusenõusid märkasin. Kogu kõige parem osa lapsepõlvest , no see osa, kus jäätist hõbedasel  härmatisega kaetud vaagnal sööd, tuli meelde. Ja nii ma tantsiklesin nende nõude ees, lihtalt selle pärast, et lõpuks ma jälle kohtasin neid. Minu suureks rõõmuks kinkis kohviku omanik mulle kaks eksemplari võib et öelda retromuusemi kaunimatest nõudest.  Seoses sellega on minu lemmikkohvik hetkel Must Puudel! Kindlasti minge kaema, kui soovite mõnusalt ajast natuke tagasi rännata. 80-ndate parimaid palu leiab sealt ohtralt!






Aga ma ei teagi, mis moodi ma neid kodukohukesi nimetama hakkan. Käki moodi nende välimus on,  aga see ei iseloomusta sisu =) . Võib olla on teil armas nimi kodukohukestele? Must Puudel on asjakohane küll, sest koduvalmistatud shokoaadi glasuuri all näevad nad välja küll sellised musta vahupalli moodi nagu puudlid ikka on.

Naututige! Namaste!




4 comments:

  1. šokolaadiga kohupiim on liiga pikk ja kohmakas (kuigi jällegi täpne), siis lühivorm võiks olla "šoko".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shokod- hea, lühike ja lööv! Leiaks klaviatuurilt katuse ka esitähele =)oleks täitsa uhke nimi!

      Delete
  2. Mismoodi sa neid tegid, lihtsalt kohupiim ja siis glasuur?

    Mari-Liis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaata, postituses kirjas ka. Kohupiim, või, suhkur ja riivitud apelsiinikoor ühtlaseks massiks segada ja külma tahkuma panna. Seejärel mässisin sulatatud shokolaadiga.
      =)

      Delete