Thursday, June 14, 2012

Rohkem värve ellu !


Meie maailm on muutunud väga roheliseks. Kõikjal vohab lopsakas ja mahlane rohelisuse meri. Õue peal seistes võid vabalt 360 kraadise rohelise pöörde teha. Kui soovid ka pead kuklasse ajades rohelusse uppuda, siis piisab sellest, et kaks sammu paremale metsa astud ja ongi taevas ka roheline. Kalli isegi mainib, et kogu see roheline värv ajab tal pea ringi käima. Mind ajab see naerma, ent aegajalt tunnen isegi, kuidas ujun rohelise mere lainetes- näiteks siis, kui tuul kogu seda rohelist ühte suunda püüab puhuda.



Ent viimasel ajal on meie päevi täiendanud üks ilus värv, mis rohelisest kohe eriti hästi esile tuleb. Nimelt luusib oranz toon meie maja ümber. Eks me ole ennegi aimanud, et keegi meid aegajalt külastab. Miks muidu kompostihunniku juurest metsa rada on tekkinud. Üks päev oli isegi ilus pruun  ja kärbserohke märk maha jäetud. Küllap tahtis öelda- mina olin siin.

Nii nägingi teda ühel õhtul kõige rohelise taustal nagu leek mulle vastu vaatamas. Ootas silmsideme ära ja siis tegi kiire hüppe rohelusemerre, valge kohev sabaots nagu merevaht hõljumas. Mulle see nii meeldis, kuidas meie pilgud kohtusid. Küllap oleksid ka minu kõrvad uudisimust kikki läinud, kui need nii osavalt liiguksid nagu temal.

Tundub, et meie esmane kohtumine oli tema jaoks piisav, et mind suhteliselt ohutuks lahterdada. Juba paar tundi hiljem jäi ta oma erksa väviga mulle uuesti vahele. Siis juba läbi köögiakna. Muidu aknast ja ustest sisse voolav roheline laine tõi kohe esile koheva oranzi tooni.

Nii olemegi nüüd juba mitu korda teda näinud. Käib õhtutundidel kompostihunnikus oma isu täitmas. Jama asi on see, et kui temal va peenikesel tegelasel, kõht täis saab, veab ta kalajäänused meie õuele ja kaevab need maa sisse. Eilne shaslõkk vedeleb meil nüüd õunapuude all, õrna mullakihiga kaetult. Võib olla soovib ta seda omal viisil veel delikaatsemaks marineerida lasta. Loodan, et ta selle siiski peagi sealt taaskord üles leiab ja nahka pistab.

Mulle see nii meeldib. Selle asemel, et õhtuti telekat vaadata, kustutan ma toas tuled ära ja vaatan kuidas metsloom tegutseb ja õhtust sööb. Vot sellised värvinüansid toovadki minu ellu rõõmu.

Olgu veel öeldud, et loomulikult proovisin ma teda ka oma väikese fotokaga tabada. Pidasin plaani isegi kavalalt end kasvuhoonesse peita. See tähendaks aga mitu tundi ootamist soojas, niiskes troopikakliimas, seltsilisteks  väga näljased sääsed. Ka paistab meie välikempsu luureaknast tema söögiala , ent ka see koht ei suutnud mind vajalikusest kauem kinni hoida. Nii siis ripub õnapuu otsas, köögiakna ees üks priske ja aroomirikas kala. Ikka selleks, et teie ka, head lugejad kõige kavalamat näeksite!

Vaevalt olin ma arvuti käest pannud, kui mu pilk aknast loodusesse eksles ja loomulikult, nüüd juba nädal aega järjest, meie sõpra tabas. Seekord hoopis teisel pool maja. Korraga olime kalliga maast lahti, mina rabasin fotoka, mille aku seina küljes lebas ja kaart arvutis pilte laadis. Ent siiski , väikese oranzi sõbra saime koos koheva sabaga udusel õhtuhämaruses pildile =). Küll meil on lõbus siin!



Mari

No comments:

Post a Comment